Ter ere van de lanceringscampagne van TheSidekick.nl, schrijf ik dit artikel over de concepten van De Kunning Concepts, met in het bijzonder het concept: The Sidekick. Een merchandise shop, gebouwd op het Spreadshop platform, waarin ik merchandise aanbied met een knipoog naar design en pop-culture. Maar wat zijn de concepten van De Kunning Concepts. Waarom werk ik met deze concepten?
De concepten van De Kunning Concepts.
Zoals je op mijn over-mij-pagina hebt kunnen lezen, ben ik met De Kunning Concepts de sidekick voor kleine en zelfstandige ondernemers in online brand design. Ik help vakmensen uit Huissen, Lingewaard of Arnhem met hun merkstrategie, grafische vormgeving, webdesign en online marketing op een eerlijke en transparante wijze. Samen maken we van het merk de superheld.
Maar wat zijn dan die concepten die ik benoem op diezelfde pagina? Naast dat ik ondernemers help met hun online brand design, ben ik ook mijn eigen concepten aan het ontwikkelen. Niet om mijn kansen te spreiden, maar om mezelf te ontwikkelen. De concepten zijn mijn experimenten, mijn passie projecten. Bij elk concept zijn er specifieke dingen waar ik me op focus, zodat ik verder kan groeien als online brand designer. Zodat ik nog betere sidekick in online brand design kan zijn voor de ondernemers die van hun merk de superheld willen maken.
Concept 1: De Kunning Concepts.
Dit is mijn bedrijf, het overkoepelende merk. Het merk wat kleine en zelfstandig ondernemers helpt om van hun merk de super held te maken. Mijn corebusiness! Maar het is ook de “keeper of concepts.” De plek van waaruit alle concepten van De Kunning Concepts opgezet, gefinancierd en geoptimaliseerd worden. De plek waar de data en kennis verzameld worden om tot nieuwe innoverende inzichten te komen.
Concept 2: DeKunning.nl | Het blog over personal branding.
DeKunning.nl is mijn persoonlijke merk, waarbij ik vanaf 1 september 2022 ga bloggen over alles wat te maken heeft met personal branding. Naast mijn CV en portfolio kan je daar straks ook alle informatie vinden over het opbouwen van jouw personal brand. De doelen van dit concept:
- Mijn schrijver skills ontwikkelen.
- Mijn content creator skills door ontwikkelen.
- Een Autoriteit worden op het gebied van pop culture en personal branding.
- Passief inkomen genereren.
Concept 3: The Sidekick | Merchandise met een knipoog naar design en pop culture.
The Sidekick is een merchandise webshop, gebouwd op het print-on-demand platform van Spreadshirt.nl. Waar de vrienden van Spreadshirt alles op zich nemen, van betaling tot levering en van drukwerk tot klantenservice, richt ik me vooral op de designs en de online marketing. Doordat ik me enkel hoeft te richten op designs en online marketing, kan ik de volgende doelen nastreven:
- Mijn design skills verder ontwikkelen.
- Meer betaalbare en toegankelijke business en marketing tools vinden die geschikt zijn voor kleine en zelfstandige ondernemers.
- Met een maximale inspanning van 1 a 2 uur per week, een passief inkomen genereren.
Nieuwe collectie: Concept_v1.
Ter eren van de lancering van The Sidekick heb ik een nieuwe collectie ontworpen, met de naam: Concept_v1. De collectie bestaat uit ontwerpen die spelen met de betekenis van het woord concept. Zoals ik eerder al zei: een concept is nooit klaar. Het moet doorontwikkeld en geoptimaliseerd worden om van het concept een goed en sterk product te maken.
Kijk bijvoorbeeld naar deze Concept Trui. Is deze warm genoeg voor in de winter, of moeten we dit concept nog door ontwikkelen? Zal dit concept warm genoeg zijn voor de winter?
Concept_v1 is de eerste wave van deze collectie concept ontwerpen. Wave 2 is al in ontwikkeling, terwijl er zelfs al ideeën zijn voor wave 3. Kijk eens rond in op www.thesidekick.nl en misschien zit er iets voor jouw tussen.