De Kunning Concepts, merk- & marketingstrategie voor het MKB

Jouw agency om van jouw merk de superheld te maken bij jouw klanten. Door van jouw passie en vakmanschap jouw superkracht te maken en daarmee de uitdagingen van jouw klanten te lijf te gaan. 

De Kunning Concepts is een eenmanszaak, maar heeft met een enorm netwerk van vakidioten de kracht van een volwaardige agency. Dit geeft mij, Paul Hendriks, de mogelijkheid om jou de oplossing te bieden die het beste past bij jou, jouw merk en jouw onderneming. 

Vanuit een passende merk- en/of marketingstrategie werken we samen aan duurzame groei van jouw onderneming. Ik help je dus niet alleen aan een strategie, maar ik help je ook om deze samen met jou te realiseren. 

 

De Kunning Concepts
Nerd in branding
Sidekick in brand & marketing strategy
Ace in connecting superheroes

DE KUNNING CONCEPTS, OMDAT IK ZAG DAT HET ANDERS KON.

Ik startte De Kunning Concepts in 2014, omdat ik ervan overtuigd was dat de traditionele reclame bureaus het op een andere manier zouden moeten aanpakken dan dat ze toen deden. 

Focussen op de klant, de ondernemer, ipv het eigen werk. En precies die drijfveer maakte dat De Kunning Concepts zich van parttime vormgever transformeerde tot een volwaardige brand- en marketing agency, door altijd op zoek te gaan naar de beste oplossing voor de ondernemer. 

Gestart in 2014 als part-time grafische vormgever en webdesigner om de wijze waarop de markt de klanten hielp te veranderen. Met deze drijfveer leerde ik mezelf het vak grafische vormgeving en webdesign aan. 

De drive om de markt te veranderen verschoof zich al snel naar eerlijke marketing. Het aanpakken van de welbekende marketing cowboys – ofwel de “gelikte gluiperds” – door middel van onvoorwaardelijke kennisdeling en het bieden van onafhankelijk advies.

Daarnaast werd me steeds duidelijker dat MKB’ers te weinig tijd en energie stoppen in het opbouwen van hun merk. Voor MKB ondernemingen met een sterk merk bleek het ondernemen een stuk gemakkelijker, efficienter en zelfs leuker. 

En zo kwam alles samen. 

Ik ontwikkelde mezelf en mijn aanbod zo, dat ik branding en eerlijke marketing marketing toegankelijk maak voor het alle MKB ondernemers. 

Met onvoorwaardelijke kennisdeling. Met een bewezen proces en een team aan onafhankelijke en zelfstandige groeiversnellers om MKB’ers vanuit strategie gedreven oplossingen te bieden. 

Alles met één doel: van jouw merk de superheld maken voor jouw doelgroep. 

De resultaten van een jaar lang dagelijks posten op LinkedIn

De feiten over De Kunning Concepts

Hier wat leuke feitjes over De Kunning Concepts. 

De bedrijfsnaam bestaat uit 2 onderdelen die op het moment van oprichting mooi samen vielen. 

De Kunning:

In het pitoreske Millingen aan de Rijn heeft elke familie van oudsher een scheldnaam. Een bijnaam die de dorpelingen een familie gaven, waardoor ieder wist uit welke familie je kwam en welke karaktereigenschappen je had. 

Voor mijn familie (familienaam Hendriks) was dat familie de Kunning. We zijn er nooit achter gekomen waarom onze familie deze naam toebedeeld heeft gekregen. Maar één ding is zeker: de familie staat bekend om de eigen wijze van doen. 

Daarnaast was het opa de Kunning die één van de vier verzetstrijders was uit Millingen aan de Rijn gedurende de 2de wereld oorlog. Ook daar stond de familienaam om bekend. 

Toen in 2012 bij bij vader A.L.S. werd geconstateerd, besloten we met familie en vrienden deel te nemen aan de Tour du ALS, waarbij we van de scheldnaam een geuzenaam maakte: Team de Kunning. 

De naam, mijn roots en de geschiedenis hebben mij geïnspireerd om de naam met trots te dragen. 

De Kunning staat bij mij voor:

  • een eigen wijze van doen
  • vakmanschap
  • rechtvaardigheid 

Concepts

Toen ik net voor mezelf begon had ik legio ideeen. De ene nog mooier dan de ander. Ik wilde mezelf de mogelijkheid geven om testballonnen op te laten. Kijken wat werkt en wat niet. 

Al die testen, of beter gezegd experimenten, zouden mijn concepten zijn. Want concepten zijn immers ideeën die nog niet volledig uitgewerkt zijn, maar wel gevalideerd kunnen worden. 

Lees meer over de concepten van De Kunning Concepts hier. 

 

De Kunning Concepts is alles behalve een traditioneel marketing bureau. 

Want:

  • Ik ben geen traditioneel geschoolde marketeer
  • Branding is meer dan een marketing trucje
  • Eerlijke marketing begint begint (meestal) business design
  • Ik geloof niet in een afdeling vol specialisten die ik aan het werk moet houden, ook al bieden zij niet de oplossing die jij nodig hebt. 
Lean Branding & eerlijke marketing toegankelijk maken voor iedere MKB'er die met zijn superkrachten dagelijks de status quo probeert te doorbreken.

Rechtvaardigheid

Met het onvoorwaardelijk delen van kennis leidt De Kunning Concepts MKB’ers op om zich met kennis te wapenen tegen de Gelikte Gluiperd (oneerlijke marketing). 

Daarnaast investeert Paul / De Kunning Concepts veel tijd en energie in initiatieven om de markt in positieve zin te veranderen, zoals #TeamDavid en DigitL. Doel: de markt eerlijker en menselijker maken. 

Lean branding

Veel branding strategieën focussen zich op het voeren van marketing of juist de creatie van het volledige visuele plaatje. Het mist de focus op resultaat.

Met lean branding focussen we ons op de onderdelen van jouw merk die er werkelijk toe doen. En dat is bij elke ondernemer weer anders. 

Groei door experimenteren

Niet direct je volledige budget inzetten op één tactiek, maar met kleine experimenten onderzoeken welke tactieken het beste werken voor jou. 

Door deze “growth hacking aanpak” werk je aan een duurzame groei van jouw onderneming. En dat zonder jouw merk en klant uit het oog te verliezen. 

Verbinding leidt tot waarde creatie

Door te verbinden met jou -de klant – als strategisch partner in plaats van leverancier, ontstaat er co-creatie.

Maar de verbinding gaat verder dan jou. Door jou te verbinden aan jouw klanten, maken we van co-creatie waarde creatie.

Vrijblijvend kennis maken en online koffie drinken?

Mijn testcentrum. Mijn concepten

Sommige experimenten groeien uit tot op zich staande concepten. Concepten met een eigen merk, een eigen plek, een eigen doel. Concepten waar ik dagelijks nog steeds veel van leer en waarmee ik me blijf ontwikkelen zodat ik jou in de toekomst nog beter kan helpen. 

De Kunning Concepts

"The Sidekick in online brand design"

De Kunning Concepts helpt zelfstandige en kleine ondernemers met het vormgeven van hun merk. Zowel online als offline. 

Maar De Kunning Concepts is niet alleen “jouw sidekick in branding & design,” maar ook initiator van diverse concepten. De ervaringen en leermomenten uit deze concepten worden gebruikt om jou nog beter te helpen. 

deKunning.nl

"The Nerd in branding"

DeKunning.nl is het personal branding blog. We volgen hier mijn quest naar een sterk personal brand, net als dat ik andere help met handige tips & trics om hun personal brand neer te zetten. 

Ik experimenteer hier met copywriting, online marketing, personal branding en passief inkomen. 

Heb je geen budget om De Kunning Concepts in te schakelen. Heb je geen budget om jouw merk te ontwikkelen? Dan is dekunning.nl echt iets voor jou! Hier leg ik uit hoe je zelf jouw (persoonlijke) merk kunt ontwikkelen. Het enige wat het kost is tijd.  

thesidekick.nl

"The Ace in merchandise"

TheSidekick.nl is een merchandise shop, gebouwd op het print-on-demand platform van Spreadshirt. Ik experimenteer hier met merch design, online marketing, business automation en passief inkomen. 

The Sidekick bied awesome merchandise met een knipoog naar design en/of popculture. 

> Lees meer over The Sidekick [BLOG]

vakmensen. ondernemers. superhelden

Klaar om van jouw merk de superheld te maken?

Plan een gratis afspraak in voor een vrijblijvende kennismaking.

Plan een gratis sparringsessie

Plan een gratis sparringsessie