Strategisch webdesign

Een website is tegenwoordig veel meer dan een visitekaartje. Het is een plek waar jouw potentiele klanten op zoek gaan naar antwoorden, vertrouwen en inspiratie. Het verteld wie jij bent als merk en als persoon. Om dit te realiseren begin je niet klakkeloos met je website, maar start alles met strategisch webdesign.

Maar hoe vertaal je jouw met veel aandacht gecreëerde merkstrategie om naar een effectieve website? Een mooi design maken is één, maar de website inzetten als tool in jouw strategie is een heel ander verhaal. En precies dat maakt mij anders dan andere webdesigners. Ik help jou met het vertalen van de strategie naar een website die voldoet aan alle randvoorwaarden, om een belangrijke tool in jouw toolbox te zijn.

Wat komt er kijken bij strategisch webdesign?

Wat wordt er gedaan?

  • Met behulp van een Customer Journey workshop wordt gekenen wat de website moet kunen
  • Vervolgens wordt verdeeld over minimaal 7 sprints gebouwd naar een werkende website.
  • Van design brief naar volledige werkende website.
  • Eindproduct: een website als verlengstuk van jouw merk.

v.a. € 3.500

excl. BTW
Strategisch webdesign gaat verder dan een digitaal visitekaartje

Een strategische website laten maken is per definitie altijd goedkoper, dan dat je het zelf gaat bouwen. En dat geld zelfs voor webdesigners.

Wil je weten wat jij nodig hebt voor een nieuwe website?

Neem vandaag nog contact op en maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.

Veel gestelde vragen

De website is voor de meest ondernemingen nog steeds een waardevolle tool. Maar de rol van de website is door alle ontwikkelingen rondom Social Media, Privacy en AI enorm aan het schuiven. Waar je eerder de bezoeker zo snel mogelijk naar je website trok, of hij nu wilde of niet, zit de website nu veel verder in het gemiddelde aankoopproces. Het is vaak de plaats waar de uiteindelijke transactie plaats vind, terwijl al het voorwerk al gedaan is op andere platformen zoals LinkedIn, Youtube of TikTok.

Als jij een website nodig hebt en contact met mij zoekt, zal mijn eerste vraag altijd zijn: waarom heb jij een website nodig?  Laten we eerst eens samen gaan kijken, wat nu het probleem is wat je wilt oplossen en of een nieuwe website hier de beste oplossing voor is.

Nee, wanneer je al een brand identity / huisstijl hebt, die goed past bij jouw merk, zal deze overgenomen worden in het strategische webdesign.

Het niveau waarop de aanwezige brand identity / huisstijl is omschreven, bepaalt of hier een extra sprint voor nodig is.

De hoeveelheid sprint is volledig afhankelijk van wat de website moet kunnen. Ook de hoeveelheid content creatie heeft invloed op het aantal sprints.  Een webshop heeft bijvoorbeeld veel meer werk nodig dan een simpele landingspagina. Een minimaal aantal sprints wat nodig is:

De hoeveelheid sprint is volledig afhankelijk van wat de website moet kunnen. Ook de hoeveelheid content creatie heeft invloed op het aantal sprints.  Een webshop heeft bijvoorbeeld veel meer werk nodig dan een simpele landingspagina. Een minimaal aantal sprints wat nodig is:

  1. customer journey (workshop)
  2. technische structuur + sitemap + CMS keuze
  3. wireframe prototype
  4. high fidelity prototype (volwaardig design)
  5. productie website
  6. livegang website + koppeling API’s 
  7. optimalisatie ronde

De randvoorwaarden voor een goed werkende website zijn:

  • responsive design > geschikt voor mobiele telefoon
  • SEO ready > gekoppeld aan analyse tools en in basis voorzien van de juiste meta data.
  • snelle laadtijden > verlies je bezoeker niet op een te lange laadtijd.
  • toegankelijkheid > geschikt voor iedereen, met of zonder beperking.

Waarom ik ze niet benoem in het aanbod? Omdat elke website hieraan zou moeten voldoen. Doet het dat niet, dan koop je een kat in de zak.

Heb je je domeinnaam nog niet zelf geregistreerd? Doe dat dan direct, of laat mij je hierbij helpen. Ik help je dan jouw domeinnaam te registreren op jouw naam! De domeinnaam is dan van jou!

Hierdoor voorkom je dan iemand anders er met jouw gewenste domeinnaam vandoor gaat.

Een website moet ergens gehost worden. Je kunt hier zelf hosting voor regelen, maar je kunt de hosting ook onder brengen bij mij.

Ondanks mijn liefde voor Content Management Systeem (CMS) WordPress, wil dat niet zeggen dat het de beste CMS is voor jouw merk/bedrijf.

Daarom kijken we altijd van te voren welk CMS het beste past qua functies, budget en andere eisen die je stelt aan jouw website. Op basis van deze analyse maak jij de keuze voor de oplossing die het beste past bij jou.

Een website kan, afhankelijk van de wensen en behoeften, al heel snel heel complex worden. Dan is het al snel beter om diverse experts aan boord te hebben, die elk een specifiek deel van de puzzel kunnen oplossen.

Wanneer dit nodig is zal ik zelf het projectmanagement op me nemen en een team samenstellen om de website te realiseren. Hiervoor heb ik een breed netwerk aan experts, elk met hun eigen expertise om een uitdaging aan te gaan.

Nee!

Een website is nooit klaar. Het moet onderhouden, geoptimaliseerd en passend gemaakt worden. En dat kan nooit in 1 keer. Blijf experimenteren met content, features en layout, zodat je het optimale resultaat uit je website haalt en jouw website een tool wordt die jouw online brand & marketing strategie versterkt.

Ben je hier niet toe in staat? Heb je niet de know how in huis om dit te kunnen? Of heb je er simpelweg geen tijd voor? Dan zou je dat ook door mij kunnen laten doen.

Heb je nog vragen? Plan een gratis/vrijblijvend gesprek ter kennismaking, en stel je vraag.

Schrijf je in voor de Concept Nieuwsbrief

Ontvang de 9-daagse E-mailcursus Merkidentiteit GRATIS in jouw mailbox, door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief.