Brand identity design

In de strategie is bepaald wat je met jouw merk wilt uitstralen. Wie je bent. In deze fase, zullen we de brand identity verder vormgeven, zodat het naadloos aansluit bij deze merkstrategie. Hier geven we het plaatje vorm, wat jouw potentiele klant in zijn hoofd heeft, wanneer hij of zij aan jouw denkt.

Brand design, meer dan een logo en huisstijl

Wat wordt er gedaan?

  • 1 volledig uitgewerkte Brand Style Guide
  • Merkuitingen worden in een aantal vooraf bepaalde ontwerprondes ontworpen.
  • Eindproduct: De brand style guide en bijhorende digitale middelen om jouw merkstrategie te gaan realiseren.

v.a. € 1.500

excl. BTW
Brand identity design. De visuele identiteit van jouw merk.

Brand Identity Design vloeit één-op-één voort vanuit de merkstrategie. Waar de strategie jouw merk richting geeft, geeft de identiteit jouw merk vorm.

Klaar om van jouw merk de superheld te maken?

Neem vandaag nog contact op en maak een afpsraak voor een vrijblijvende kennismaking.

Veel gestelde vragen

Met brand identity design geven we jouw merk vorm, op basis van de eerder bepaalde merkstrategie. Alle merkuitingen die je nodig hebt voor jouw strategie, zullen in deze fase ontworpen worden, altijd beginnend met de Brand Style Guide.

Een Brand Style Guide is een soort gids, waar alles omschreven wordt op het gebied van vormgeving. Denk aan kleurgebruik, typgrafie en de tone of voice. Maar denk ook aan richtlijnen voor het gebruik van het logo.

Voorbeeld:

“Welk logo-variant mag jouw team, of iemand die je ingehuurd hebt, gebruik op welk moment.”

Het doel: het merk op een consistente manier uiten in alles wat het doet.

Het leent zich er dus ook voor, om de Brand Style Guide op te nemen in een opdracht voor bijvoorbeeld het maken van een bedrijfsvideo. Dan heeft de productiepartij direct alle informatie om ook de video aan te laten sluiten bij het merk.

Om een uiting te ontwerpen die past bij de merkstrategie en bij wat jij goed vind, zijn er meerdere ontwerprondes nodig.

Dit geeft je de mogelijkheid om na 1 ronde je feedback te geven, zodat de designer in de volgende ronde deze feedback kan verwerken in het ontwerp.

De ene merkuiting (zoals een logo) heeft vaak meer ontwerprondes nodig dan de ander (zoals een visitekaartje.

Het ontwerpproces bestaat uit meerdere ontwerprondes, die gedurende de strategie fase worden bepaald.

De ene merkuiting (zoals een logo) heeft vaak meer ontwerprondes nodig dan de ander (zoals een visitekaartje).

Het aantal ontwerprondes worden bepaald op basis van het benodigde product in combinatie met mijn expertise, het gebruik van bewezen processen en de vereisten vanuit de merkstrategie.

Het komt maar heel zelden voor, dat er meer ontwerprondes nodig zijn dan van te voren bepaald was. Afhankelijk van de oorzaak van afwijken, wordt er in goed overleg bekeken wat op dat moment de beste oplossing is.

De kans is groot dat je als ondernemer ooit al een logo en huisstijl ontworpen hebt laten ontwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat we klakkenloos deze stap kunnen overslaan.

Daarom zullen we in de strategie fase alle al aanwezige merkuitingen beoordelen op basis van de nieuwe merkstrategie. Hieruit kan bepaald worden of we door kunnen met het huidige aanbod, of dat we iets moeten aanpassen of zelfs een compleet nieuwe brand identity nodig hebben.

Ja natuurlijk kan dat! Als we dit in de Discovery fase al weten, kunnen we de betreffende designer in deze fase van onze samenwerking aan laten sluiten. Op deze manier creeeren we een goede basis om alsnog tot een consistente merkuitstraling te komen.

Nee, hiervoor reserveren we altijd een budget in de begroting van de strategie. Dit omdat we op het moment van het bepalen van de prijs, nog niet precies weten wat we nodig hebben en wat de tarieven van de drukkerij zijn op dat specifieke moment.

Met het budget wordt er geld gereserveerd voor eventuele uitgave (aan drukkosten). Wanneer het niet nodig blijkt te zijn, blijft het op jouw rekening staan en kan je het elders aan spenderen.

Drukwerk wordt altijd één-op-één door gefactureerd aan de jou als klant. Bij drukkosten hoger dan € 500, dienen de kosten in het voren betaalt te worden.

Dat is geheel afhankelijk van de merkstrategie.

De kans is hierbij wel groot dat het volgende erin sowieso bij zit:

  1. Logo pack: diverse afmetingen, variaties, kleuren en bestandstypen.
  2. Stationary: dit zijn de meest voorkomende huisstijl uitingen, zoals visistekaartje en briefpapier.
  3. Social: denk aan banners en profielafbeeldingen.

Maar het kan ook signage voor auto of gevel zijn, brochure ontwerp etc.

Maar het allerbelangrijkste: de merkstrategie bepaalt wat er nodig is.

Het logo wat ik ontwerp is van jou. De uitingen die ik ontwerp zijn van jou. Je mag het gebruiken zoals jij het wilt.

Het enige wat niet is toegestaan, is dat iemand anders de credits opeist voor het door mij gedane werk in bijvoorbeeld zijn of haar portfolio.

Heb je nog vragen? Plan een gratis/vrijblijvend gesprek ter kennismaking, en stel je vraag.