Brand strategy

Een brand strategy wordt ook wel de merkstrategie genoemd. Het geeft je richting. Het maakt duidelijk wat jouw drijfveren zijn, wat jou anders maakt dan jouw concurrent en waarom jouw merk top-of-mind zou zijn bij jouw doelgroep.

Het opbouwen van jouw merk start met de strategie.

Wat wordt er gedaan?

  • 3 Workshops om de brand strategy (opnieuw) vorm te geven.
  • Verspreid over 6 weken.
  • Tijdsbesteding van 6 tot 8 uur per deelnemer
  • Eindproduct: jouw merkstrategie met plan van aanpak

v.a. € 3.500

excl. BTW

Met de merkstrategie geef je jouw merk richting. Het helpt je om gemakkelijker beslissingen te maken en jouw doelgroep voor jou te winnen.

Klaar om van jouw merk de superheld te maken?

Neem vandaag nog contact op en maak een afpsraak voor een vrijblijvende kennismaking.

Veel gestelde vragen

Zoals gezegd: jouw merk (brand) is niet wat jij zegt dat het is. Het is wat zij (jouw doelgroep) zegt wat het is. Het is het beeld en gevoel wat men krijgt als ze met jouw merk in aanraking komen. Het plaatje wat jouw koppelt aan jouw aanbod. Verkoop jij bijvoorbeeld fietsen, dan wil je dat jouw doelgroep als eerste aan jouw denkt, wanneer ze een fiets willen kopen.

Met brand design geeft je het beeld en gevoel wat men krijgt bij jouw merk, vorm te geven. Dit gaat verder dan een fancy logo en fluorescerende kleuren. Het begint bij waar je voor staat, jouw “waarom.” En van daaruit gaan we jouw merk zo vormgeven, dat het verweven wordt in alles wat je doet.

Lees meer over brand design.

Je wilt aan jouw merk gaan werken. Of je hebt juist online marketing nodig om jouw bedrijf te laten groeien. Hier komen we in gedurende het Discovery gesprek al achter. Dus voordat we echt aan het werk gaan hebben we het antwoord op deze vraag al gevonden.

Een brand strategie kan geïmplementeerd worden in elke fase van jouw 

bedrijf. Of je nu net begint, of wanneer je klaar bent om de volgende stap te maken met jouw bedrijf. We gebruiken de huidige status (nieuw merk of huidige merk) van jouw merk als beginpunt voor verdere groei van jouw merk. 

Een merkstrategie is gebaseerd op de lange termijn en duurzame groei. De strategie heeft invloed op alles wat je doet, waardoor het niet mogelijk is om een realistische ROI te bepalen. 

Maar je doet het niet voor niks:

  • je creëert herkenning
  • je focust je op het aantrekken van de ideale klant
  • de ideale klant levert jou meer omzet (en marge) op
  • een passende merkstrategie geeft je meer energie, inspiratie en het het creëert nieuwe kansen.

Meer lezen? Lees dan dit artikel over brand design. 

Elke ondernemer en dus ook elk merk wat ik tegenkom is anders. Na de discovery sessie, zal er een voorstel gedaan worden voor een set aan workshops, die het beste passen bij jouw situatie.

De marketing aanpak van jou startende merk is onderdeel van het proces. Dit heb je immers nodig om je merk op de juiste manier te positioneren.

Heb je al een bestaand merk? Dan kan uit de Discovery sessie blijken, dat een online marketing strategie een hogere prioriteit heeft.  Dan zal dit meegenomen worden in het voorstel. 

De uitgewerkte Brand Strategy geeft antwoord op de volgende vragen:

  1. Wie is jouw buyer persona, jouw ideale klant?
  2. Welke visie en missie heb je
  3. Wat zijn de merkwaarden van jouw merk
  4. Welke persoonlijkheid past het beste bij jouw merk
  5. Wat is jouw merkbelofte
  6. Hoe vertalen we dit naar een visuele identiteit
Inhoudsopgave

Paul Hendriks

Voor mij zijn ondernemers uit het MKB superhelden! Ze hebben de superkracht om met hun passie en vakmanschap de uitdagingen van hun klanten te lijf te gaan. Via mijn personal brand en met De Kunning Concepts, help ik deze superhelden om het verschil te maken. Ik zorg ervoor dat de ondernemers zich weer met plezier kunnen richten op het uitoefenen van hun passie en vakmanschap. En dat doe ik met mijn superkracht: online brand design. Van strategie tot de werkelijke uitvoering en de optimalisatie daarvan.
Volg mij: