merkstrategie

Een merkstrategie, wordt ook wel de brand strategy genoemd. Het geeft je richting. Het maakt duidelijk wat jouw drijfveren zijn, wat jou anders maakt dan jouw concurrent en waarom jouw merk top-of-mind zou zijn bij jouw doelgroep.

Het opbouwen van jouw merk start met de merkstrategie

Wat wordt er gedaan?

  • 3 Workshops om de merkstrategie (opnieuw) vorm te geven.
  • Verspreid over 6 weken.
  • Tijdsbesteding van 6 tot 8 uur per deelnemer
  • Eindproduct: jouw merkstrategie met plan van aanpak

v.a. € 3.500

excl. BTW
Zet een merkstrategie in om jouw merkrichting te geven

Met de merkstrategie geef je jouw merk richting. Het helpt je om gemakkelijker beslissingen te maken en jouw doelgroep voor jou te winnen.

Klaar om van jouw merk de superheld te maken?

Neem vandaag nog contact op en maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.

Veel gestelde vragen

Zoals gezegd: jouw merk (brand) is niet wat jij zegt dat het is. Het is wat zij (jouw doelgroep) zegt wat het is. Het is het beeld en gevoel wat men krijgt als ze met jouw merk in aanraking komen. Het plaatje wat jouw koppelt aan jouw aanbod. Verkoop jij bijvoorbeeld fietsen, dan wil je dat jouw doelgroep als eerste aan jouw denkt, wanneer ze een fiets willen kopen.

Met brand design geeft je het beeld en gevoel wat men krijgt bij jouw merk, vorm te geven. Dit gaat verder dan een fancy logo en fluorescerende kleuren. Het begint bij waar je voor staat, jouw “waarom.” En van daaruit gaan we jouw merk zo vormgeven, dat het verweven wordt in alles wat je doet.

Lees meer over brand design.

Je wilt aan jouw merk gaan werken. Of heb je juist online marketing nodig om jouw bedrijf te laten groeien. Per merk, onderneming en/of situatie zal het antwoord op deze vraag anders zijn. Daarom plannen we altijd een discovery in, waarin we samen erachter gaan komen wat het beste is voor jouw situatie.

Een brand strategie kan geïmplementeerd worden in elke fase van jouw bedrijf. Of je nu net begint, of wanneer je klaar bent om de volgende stap te maken met jouw bedrijf. We gebruiken de huidige status (nieuw merk of huidige merk) van jouw merk als beginpunt voor verdere groei van jouw merk. 

Een merkstrategie is gebaseerd op de lange termijn en duurzame groei. De strategie heeft invloed op alles wat je doet, waardoor het niet mogelijk is om een realistische ROI te bepalen. 

Maar je doet het niet voor niks:

  • je creëert herkenning
  • je focust je op het aantrekken van de ideale klant
  • de ideale klant levert jou meer omzet (en marge) op
  • een passende merkstrategie geeft je meer energie, inspiratie en het het creëert nieuwe kansen.

Meer lezen? Lees dan dit artikel over brand design. 

Elke ondernemer en dus ook elk merk wat ik tegenkom is anders. Na de discovery sessie, zal er een voorstel gedaan worden voor een set aan workshops, die het beste passen bij jouw situatie.

De marketing aanpak van jou startende merk is onderdeel van het proces. Dit heb je immers nodig om je merk op de juiste manier te positioneren.

Heb je al een bestaand merk? Dan kan uit de Discovery sessie blijken, dat een online marketing strategie een hogere prioriteit heeft.  Dan zal dit meegenomen worden in het voorstel. 

De uitgewerkte Brand Strategy geeft antwoord op de volgende vragen:

  1. Wie is jouw buyer persona, jouw ideale klant?
  2. Welke visie en missie heb je
  3. Wat zijn de merkwaarden van jouw merk
  4. Welke persoonlijkheid past het beste bij jouw merk
  5. Wat is jouw merkbelofte
  6. Hoe vertalen we dit naar een visuele identiteit

Zeker kan dat. Brand design is geen hogere wiskunde, je moet alleen weten wat je moet doen.

In de kennisbank van deze website vind je alle informatie die je nodig hebt om jouw eigen merkstrategie vorm te geven.

Klik hier, om direct naar de juiste artikelen te gaan. (link mist nog)

Ja! Voor beide heb je hetzelfde doel: een gewenst merk creëren in het hoofd van jouw doelgroep. Of dat nu een zakelijk of persoonlijk merk is, maakt over het algemeen niks uit. Heb je als ondernemer al een sterk personal brand staan, waarbij de doelgroep overeenkomt met die van het gewenste zakelijke merk? Dan gebruiken we jouw personal brand als basis om jou zakelijke merk bovenop te bouwen.

Heb je nog vragen? Plan een gratis/vrijblijvend gesprek ter kennismaking, en stel je vraag.

Schrijf je in voor de Concept Nieuwsbrief

Ontvang de 9-daagse E-mailcursus Merkidentiteit GRATIS in jouw mailbox, door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief.