Brand Identity Workshop.

Met een sterk merk maak je als ondernemer het verschil, trek je de ideale klanten aan en heb je meer plezier in het runnen van jouw zaak. Een sterk merk begint met een duidelijke merkidentiteit, ofwel brand identity.

Met de Brand Identity Workshop geven we jouw merk de identiteit die het beste past bij jou en jouw doelgroep. We creëren de fundering voor jouw merk.

Wat doen we bij de Brand Identity Workshop?

Wat wordt er gedaan?

  • 1 Intake gesprek om te bepalen wat het speelveld is.
  • Workshop van 2,5 uur.
  • 1 Brand playbook waarin jouw merk identiteit is vastgelegd.

v.a. € 500

excl. BTW
Batman en Robin hebben een wereldwijd bekende merkidentiteit. Met de Brand Idenity Workshop bepaal je jouw merkidentiteit.

Het bouwen van jouw merk start met het bepalen van jouw brand identity.

Klaar om van jouw merk de superheld te maken?

Neem vandaag nog contact op en maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.

Veel gestelde vragen

Wanneer je de brand identity duidelijk hebt, wordt het gemakkelijker om jouw merk door te voeren in alles wat je met jouw onderneming doet. Want jouw merk wordt bepaald door alles wat je doet. Of het nu jouw marketing campagne is, jouw personeelsbeleid of klantenservice, elke punt waarop de klant met jouw merk in aanraking komt draagt bij aan hoe jouw (potentiele) klant over jouw denkt.

In een paar simpele stappen organiseren we samen de Brand Identity Workshop.

  1. Jij boekt een Brand Design Workshop.
  2. Ik neem binnen 2 werkdagen na de boeking, contact met je op voor de praktische zaken.
  3. Jij nodigt alle belangrijke mensen uit jouw team uit, om erbij te zijn.
  4. De Workshop vind plaats.
    Belangrijk om te weten:

    • de workshop vind online plaats
    • de workshop wordt opgenomen tbv de uitwerking. De opnames worden niet gedeeld met 3de.
    • de workshop duurt 2.5 uur
  5. Binnen 2 weken na de workshop, ontvang je het Brand Playbook van jouw merk.
  6. Er vind een evaluatie gesprek plaats om te kijken hoe je de volgende stappen kunt maken.

Ja. Standaard wordt deze workshop online gegeven. Maar bij specifieke wens en wanneer het relevant is voor de casus, kan er door middel van overleg een offline workshop ingepland worden.

Alle bijkomende kosten (zoals reiskosten, reistijd, eventuele huur voor ruimte en materiaal en eventuele catering) zijn op kosten van de opdrachtgever.

De belangrijkste stakeholders binnen jouw merk. Ofwel, de mensen die de meeste invloed hebben op jouw merk. Vaak zijn dit de verantwoordelijke voor sales, marketing, personeelszaken en service. Maar we zullen dit doornemen in het intakegesprek.

Er wordt altijd een voorbereidend intake gesprek gepland met de opdrachtgever. Deze vind online of telefonisch plaats.

Voor derest is het belangrijk om er juist oven en vrij in te gaan, dus juist zonder voorbereiding.

De workshop is heel dynamisch en er gebeurd nog al veel in een korte tijd. Om ervoor te zorgen dat ik me kan blijven focussen op jullie workshop, worden er opnames gemaakt. Hierdoor hoef ik niet bang te zijn, dat ik per ongeluk belangrijke input mis.

De opnames worden verwijderd bij afronding van het project en nooit gedeeld met andere.

Mocht jij als opdrachtgever de opnames willen ontvangen, is dat zeker mogelijk, wanneer we dit bij de start van de workshop melden bij alle deelnemers.

Geen probleem. Neem even contact met mij op en dan maken we een nieuwe afspraak.

Doe dit wel op tijd.

Na afloop van het intakegesprek ontvang je de offert, waarmee je akkoord dient te gaan.

Na afloop van de Brand Identity Workshop ontvang je direct de factuur.

Wanneer je de merkidentiteit duidelijk hebt wordt het tijd om een de merkidentiteit te vertalen naar een visuele identiteit.

Niet alleen je logo en huisstijl. Maar alle relevante punten waarbij jouw potentiele klant in aanraking komt met jouw merk.

Ook zijn de Customer Journey Workshop, Buyer Persona Workshop en Content mapping workshop ideale vervolgstappen.

Maar wanneer je de een over meerdere workshops van het bovenstaande rijtje willen inzetten, dan is het het overwegen waard om een volledig strategientraject aan te gaan. Dit bespreken we gedurende het intakegesprek.

Wanneer dit het geval is, kijken we hoe ver de uitgevoerde workshop en het uit te voeren strategie traject uit elkaar liggen.

Is het “vers genoeg” om de uitkomsten van de workshop te gebruiken voor de strategie / growtplan, dan worden de daarbij horende kosten van verrekend in de prijs voor de strategie.

Heb je nog vragen? Plan een gratis/vrijblijvend gesprek ter kennismaking, en stel je vraag.

Schrijf je in voor de Concept Nieuwsbrief

Ontvang de 9-daagse E-mailcursus Merkidentiteit GRATIS in jouw mailbox, door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief.