Te gast in de podcast: Marloes Lodder

Marloes Lodder: Van pensioenberekeningen naar salespagina’s die knallen

Marloes Lodder

Ze werkte ooit tussen de mannen met grijze pakken, rekende pensioenoplossingen uit en gaf wiskundeles op de middelbare school. Maar ergens onder dat rationele brein van Marloes Lodder borrelde iets creatiefs, iets dat meer ruimte nodig had dan een Excel-bestand.

Fast forward naar nu: Marloes runt Let’s Get Loes, is salespagina-expert pur sang en brengt ondernemers aan het dansen met haar passieproject Helemaal Loesoe.

Van spreadsheets naar sparkle

De overstap van een detacheringsbureau in de financiële dienstverlening naar het ondernemerschap was allesbehalve vanzelfsprekend. Toch voelde het logisch. Via haar zus rolde Marloes het webdesign in en bleek die mix van techniek en creativiteit precies haar sweet spot. In de eerste jaren bouwde ze zo’n 50 maatwerk websites, maar uiteindelijk koos ze voor focus: salespagina’s.

Met Let’s Get Loes zet ze nu haar superkracht in: het simpel maken van ingewikkelde verhalen. Klanten komen met een brei aan woorden, podcasts, boeken en blogs, en Marloes tovert het om tot een heldere, overtuigende pagina die verkoopt.

Waarom elke dag een feestje mag zijn

Helemaal Loesoe begon met een gemis: het dansen, de lol, de sfeer van personeelsfeestjes uit haar loondiensttijd. Ze miste het vieren. En dus organiseerde ze haar eigen feest. Zonder workshops, zonder leerdoelen, gewoon dansen. Zeven edities verder overweegt ze te stoppen, niet uit onvrede, maar omdat het op een natuurlijke manier zijn vorm heeft gehad. Zoals ze zelf zegt: “Ik wil niet diegene zijn die roept ‘ik stop ermee’ en het dan tóch weer oppakt.”

Bouwstenen voor succes

Marloes gelooft in schaalbaarheid en slimme systemen. Vanuit haar WordPress-expertise ontwikkelde ze de Let’s Get Loes salespagina building blocks, inmiddels beschikbaar in meerdere tools. Zo maakt ze verkoop simpeler – zonder je vast te ketenen aan één techniek.

Ze maakt geen websites meer, maar helpt ondernemers hun verhaal wél online ijzersterk neer te zetten. Haar focus ligt op duidelijkheid: wie ben je, wat verkoop je, en waarom zou iemand bij jou moeten zijn? Het lijkt eenvoudig, maar het is precies wat veel ondernemers niet scherp krijgen. En laat dat nou net Marloes’ specialiteit zijn.

Niet alles hoeft moeilijk te zijn

Marloes straalt een zeldzaam soort nuchterheid uit. Ze gelooft niet in trucjes of gelikte verkooppraat. Ze gelooft in logica, helderheid, en in jezelf kunnen blijven lachen. In een wereld vol shiny object syndrome is dat verfrissend.

Zelf begon ze haar ondernemersreis met hulp van YouTube, onder andere van Ferdi Korpershoek (“Echt een held”). Klanten kwamen snel, ondanks de lage startprijzen. Inmiddels is ze gegroeid tot dé go-to expert voor dienstverleners die een converterende salespagina nodig hebben – geen poespas, wel resultaat.

Samenvatting & 5 wijze lessen van Marloes Lodder

  1. Begin bij je kracht. Marloes ontdekte dat ze simpelheid kon brengen in chaos – en bouwde daar haar business omheen.
  2. Durf te stoppen met wat niet meer past. Zowel met websites bouwen als met feestjes stoppen vraagt lef – maar creëert ruimte.
  3. Maak het jezelf makkelijk. Denk in systemen, bouwstenen en slimme workflows.
  4. Verkoop begint met begrijpen. Geen fancy taal, wel een glashelder verhaal dat raakt.
  5. Zorg dat je blijft lachen. Ondernemen mag ook gewoon leuk zijn.

Marloes is ook nog te vinden via Helemaal Loesoe, met een eigen instagrampagina.

Dit artikel delen? Natuurlijk, graag zelfs.

Wordt zelf podcast gast!

Iedere ondernemer heeft zijn eigen oorsprongsverhaal. Het heeft je gevormd, gestuurd en tegen gehouden. Een verhaal die jou definieerd als ondernemer. Als merk. 


Pak dat podium en nodig jezelf uit voor de podcast. 

Marloes Lodder

ander afleveringen.

De concepten van branding maandelijks in je mailbox geslingerd​

Ontvang elke maand inspiratie en tips over Lean Branding, de marketingmachine en strategisch webdesign. Elke editie een duwtje in de rug om door jouw plafond te breken. Wil jij ook elke maand een strategieboost in je mailbox?

Kennismaken . Vrijblijvend. verbindend.

Zonder haken. Zonder ogen. Geen verplichtingen

Inhoudsopgave
De Concept Nieuwsbrief

Maandelijks s;ingeren we branding, marketing en webdesign voor MKB'ers jouw mailbox in.

Schrijf je nu in.