Paul Hendriks, Strategisch partner voor merken die willen groeien.
Met jarenlange ervaring in branding en marketing help ik ondernemers om hun merk sterker, authentieker en succesvoller te maken. Ik ben ervan overtuigd dat elke ondernemer door het opbouwen van een sterk merk, het verschil kan maken.
Als strategisch partner begeleid ik bedrijven in het bouwen van een merk dat niet alleen opvalt, maar ook echt bij hen past. Als geestelijk vader van de Lean Merk Cyclus combineer ik praktische tools met een strategische visie om op een lean wijze duurzame groei te realiseren.
Een autoriteit in Lean Branding en eerlijke marketing
Ik heb meer dan vijf jaar ervaring als merkstrateeg. Als auteur van het e-book over Lean Branding en bedenker van de Lean Merk Cyclus, help ik bedrijven balans te vinden tussen merkidentiteit, uniciteit en herkenbaarheid. Een model dat MKB’ers, groot en klein, helpt om balans te vinden tussen de merkidentiteit, differentiatie van een merk en het merkimago. De Lean Merk Cyclus maakt het voor elke MKB’er mogelijk om aan het eigen sterke merk te werken.
Nerd, sidekick, ace
Maar wie is die Paul Hendriks nu echt?
Podcast
Mijn Origin Story
Blog
Mijn geschiedenis
Blog
Mijn superkrachten
Sidekick in Lean branding en eerlijke marketing
Ace in connecting superheroes
Hoe maak je Lean branding en eerlijke marketing toegankelijk?
Als merkstrateeg, facilitator auteur en podcaster combineer ik strategisch inzicht met een creatieve aanpak om merken te laten groeien. Dit is wat ik doe om Lean Branding en Eerlijke marketing toegankelijk te maken voor ZZP en MKB.
Merkstrateeg
Het creëren van duurzame en authentieke merkstrategieën.
Auteur
de maandelijske Concept Nieuwsbrief en artikelen voor Frankwatching.
Podcaster
Host van The Origin Story Podcast.
Facilitator
Workshops voor jouw merk en marktingmachine.
Innovator
Bedenker van de Lean Merk Cyclus.
Ondernemer
Altijd experimenteren met nieuwe dingen.
Thought leader
(Bijna) Dagelijks aanwezig met eigen posts en in de comments van anderen.
Stuurman
Eén van de stuurmannen van de marketingrevolutie: #teamdavid.
Vrijblijvend kennis maken en online koffie drinken?
De geestelijk vader van de lean merk cyclus
De Lean Merk Cyclus komt voort uit mijn doel om branding simpel en effectief te maken, zodat elke MKB’er er mee aan de gang kan. Zie het als de “Arc Reactor” voor jouw merk: het geeft je de energie en focus om continu te verbeteren en een blijvende indruk te maken. Het model verbindt merkidentiteit, differentiatie en merkimago in een iteratieve cyclus die resultaten oplevert. Of het nu meer klanten zijn, nieuwe medewerkers of een efficientere marketingmachine, met de Lean Merk Cyclus pak je de uitdagingen aan die jouw hoogste prioriteit hebben.


Het verhaal wat gedeeld mag worden.
In mijn podcast deel ik inspirerende verhalen van ondernemers over hoe zij hun merken hebben opgebouwd. Denk aan origin stories zoals die van Batman of Spiderman, maar dan staat de hedendaagse ondernemer centraal. Dit zijn verhalen vol uitdagingen en groei, die een blijvende impact achterlaten. Van uitdagingen tot successen – elke aflevering biedt waardevolle inzichten voor iedereen die zijn merk wil laten groeien.