Samen bouwen we merken die superheldenstatus verdienen.

De Kunning Concepts is niet zomaar een brandingbureau. Wij geloven dat elk merk een unieke kracht bezit die het verschil kan maken. Wat we daarmee doen? Die kracht ontdekken, versterken en omzetten in actie. Als jouw strategische sidekick helpen we jou om van een stille legende een authentieke superheld te worden voor jouw klanten. Samen activeren we de held in jouw merk en maken we impact waar het telt.

Video: de combinatie van beeld en geluid is de combinatie die blijft hangen bij je doelgroep.

In één zin: wat we doen.

Bij De Kunning Concepts combineren we strategische scherpte met onze unieke Lean Merk Cyclus om merken te transformeren tot superhelden in hun branche. Of je nu een MKB’er bent of een ZZP’er – wij helpen je jouw unieke kracht te ontdekken en deze om te zetten in groei.”

Onze missie:
Lean branding en eerlijke marketing toegankelijk maken voor iedere ondernemer.

Wij zien MKB’ers als de superhelden van onze samenleving. Met met hun passie en vakmanschap hebben ze hun eigen unieke superkrachten. Ons doel is om Lean Branding en Eerlijke Marketing toegankelijk te maken voor iedere ondernemer, zodat zij duurzaam kunnen groeien en hun impact kunnen vergroten.

Onze visie? 

Een toekomst waarin elke MKB’er zijn unieke kracht kan benutten om werkelijk het verschil kan maken.

Hoe onderscheid jij je van jouw concurrenten?
Met grote kracht komt grote verantwoordelijkheid en wij helpen je die kracht te ontdekken.

De Lean Branding Agency die werkt op jouw voorwaarden.

Geen onnodige overhead, geen vast team dat niet aansluit bij jouw uitdagingen. De Kunning Concepts werkt als hybride agency, waarin jouw project bepaalt wie er nodig is.

Paul start elk traject als jouw strategisch aanspreekpunt en stel op basis van jouw behoeften een team van gespecialiseerde zelfstandige vakmensen samen. 

Zo krijg je de kracht van een agency, met de flexibiliteit van een team dat altijd perfect aansluit bij jouw merk.

Wat betekend onze hybride agency voor jou?

De aanpak voor duurzame groei, elk kwartaal een nieuwe Lean Merk Cyclus.

Hoe wij werken.

Onze aanpak draait om samenwerking. We starten met het begrijpen van jouw merkidentiteit, versterken jouw unieke kenmerken en zorgen voor balans in de met de ons ontwikkelde Lean Merk Cyclus. Van strategie tot implementatie – wij zijn er elke stap van de weg.

  • Iteratieve processen met maandelijkse cycles.
  • Workshops en strategische sessies.
  • Praktische tools die direct resultaat leveren.
    •  

Waar we voor staan!

Rechtvaardigheid

Eerlijke marketing en branding zonder shortcuts of misleiding, met focus op authenticiteit.

Lean & agile

Flexibele en efficiënte aanpak die waarde toeven aan de unieke behoeften van elk merk.

Groei door experimenteren

Gebruik van de Lean Merk Cyclus om unieke oplossingen te creëren en continu te verbeteren.

Verbinden = validatie = (co)creatie

Samenwerking en klantinzichten staan centraal bij het bouwen van herkenbare en authentieke merken.

Organische groei

Duurzame ontwikkeling van merken, gebaseerd op herkenbaarheid en consistentie.

Authenticiteit

Een merk kan alleen succesvol zijn als het volledig trouw blijft aan wie het is.

vakmensen. ondernemers. superhelden

Nerd in branding
Sidekick in lean brand strategies
Ace in connecting superheroes

De originele sidekick: Paul Hendriks.

Paul Hendriks is de oprichter van De Kunning Concepts en het creatieve brein achter de Lean Merk Cyclus. Als merkstrateeg, auteur en podcaster combineert hij strategisch inzicht met creatieve storytelling.

Door samenwerking en unieke aanpak wordt de mogelijheid gecreëerd om ondernemers te helpen als Lean Branding Agency. En zo maken we samen van jouw merk de superheld. 

Paul Hendriks, Jouw sidekick in online brand design

De Kunning Concepts:
wat betekent het?

De naam ‘De Kunning Concepts’ staat voor doorzetten en experimenteren. De naam bestaat uit 2 delen:

  1. De oude familie scheldnaam die utigegroeid is tot geuzennaam: De Kunning.
  2. Het feit dat we alles starten vanuit experimenten. Het is een concept wat we uit laten groeien tot sterke merken.   En zo ontstond de naam De Kunning Concepts.
 

Ontstaan vanuit oneerlijke markting, gegroeid door experimenteren en onvoorwardelijke kennisdeling.

De Kunning Concepts

Al meer dan 10 jaar op avontuur

Ontstaan vanuit oneerlijke marketing

De aanmelding bij de KvK kwam voort uit een hulpvraag door geen gevalletje “oneerlijke marketing.” Een hardwerkende zelfstandige ondernemer werd in december 2013 onder druk gezet om een nieuwe website aan te schaffen, anders zou zijn website per 1 januari 2014 offline gaan.

Paul schoot te hulp. Hij melde zich aan bij de KvK, kocht hosting in en nam de website van de ondernemer over, zodat de ondernemer weer bezig kon gaan met het uitoefenen van zijn vak. 

En zo begon De Kunning Concepts voor grafische vormgeving en websites voor ondernemers. In de avonden en weekenden welliswaar. 

Paul Hendriks, Jouw sidekick in online brand design

Dit was hét moment!

Door een reorganisatie hield “de leukste baan binnen IKEA” op te bestaan en zo moest Paul op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Zoektocht focuste zich in eerste instantie binnen IKEA, maar tot Paul de kans zag dat dit het moment was om zijn droom te gaan volgen. Hij bekostigde zijn eigen opleiding en leerde alles om de vervolgstappen te maken. Eerst bij een werkgever waar ik de ervaring op kan doen. En wie weet wat daarna zou komen. 

Paul Hendriks is jouw sidekick in online brand design. Hij helpt om van de merken van MKB'ers, de superhelden te maken van de ideale klant.

Overdag was hij online marketeer, savonds veranderd hij in een sidekick

Paul wist dat er iets moest gebeuren, wanneer hij als fulltime ondernemer aan de slag zou gaan. In juni van dat jaar begon hij daarom met dagelijks posten op LinkedIn. Als experiment. De eerste 3 maanden gebeurde er niet veel. Maar daarna kwam alles in een stroom versnelling. Lees hier wat er gebeurde. 

De Kunning Concepts

Van partime ondernemer naar fulltime sidekick

Het LinkedIn-avontuur was een succes. Door onderandere in contact te komen met Denny van Veen (Foeter), Stephan Bloemberg (Digital Rocketeers) en de mannen van JijOnline / Digitaal Groeien, Christiaan Slierendrecht en Sebastian Kopp kwam de ene na de andere kans op het pad en zo kon Paul in juni, tijdens zijn eerste meetup met de digitaal groeien mastermind, trots vertellen dat hij zojuist zijn ontslag had ingediend. Er was immers zoveel werk dat er een keuze gemaakt moest worden. En zo geschiedde het. 1 september 2023 transformeerde De Kunning Concepts officieel van hobby project naar Fulltime merk- en marketing bedrijf.  

 

De Kunning Concepts

De Lean Branding Agency

2025 wordt het jaar van Lean Branding. Wat? Ja je hoort het goed. En dan doel ik niet op het Amerikaanse Boek Lean Branding van Laura Busche. Lean Branding is de wijze waarop we branding toegankelijk maken voor zowel grote als kleine MKB’ers, met een strategie die wel vol te houden is.

De Kunning Concepts is hiermee uitgegroeid tot de de Lean Branding Agency de kracht van zelfstandig ondernemers samenbrengt in een collectief om elke merk en marketing uitdaging samen te lijf te gaan.

De Kunning Concepts

Jij kan een plekje op deze tijdlijn claimen. 

Hoezo wordt dit jouw plekje op de tijdlijn? Plan een sparringssessie en kom erachter.

Level 03: Merkstrategie

Vrijblijvend kennis maken en online koffie drinken?

Lean Branding & eerlijke marketing toegankelijk maken voor iedere MKB'er die met zijn superkrachten dagelijks de status quo probeert te doorbreken.

Onze diensten

Van merkidentiteit tot strategisch webdesign – wij bieden oplossingen die passen bij jouw merk en doelen. Of je nu een workshop zoekt, een complete strategie nodig hebt of gewoon inspiratie wilt, we hebben altijd iets wat bij je past.

En kunnen we je dan echt niet helpen? Dan zeggen we dat ook. Wel zo prettig toch. 

De Kunning Concepts
De Kunning Concepts
Level 3: Samen vanuit strategie jouw merk bouwen

Mijn testcentrum. Mijn concepten

Bij De Kunning Concepts ontwikkelen we niet alleen strategieën, maar ook unieke concepten die merken versterken en inspireren. Deze concepten zijn ons testcentrum: een plek waar innovatie en creativiteit tot leven komen. Elk concept heeft een eigen doel, een eigen identiteit, en biedt waardevolle inzichten om merken verder te brengen.

Lean Branding - ebook

Een strategie die vol te houden is.

Een praktische gids voor ondernemers die hun merk willen bouwen op een manier die duurzaam, authentiek en effectief is. Ontdek hoe je jouw merk kunt laten groeien met de principes van Lean Branding.

De Kunning Concepts

De oorsprong van superhelden.

Inspirerende verhalen van ondernemers over hun uitdagingen, successen en hoe zij hun merken hebben opgebouwd. Perfect voor iedereen die op zoek is naar inzichten en motivatie.

De Concept Nieuwsbrief, de nieuwsbrief die nooit af is.

De nieuwsbrief die nooit af is.

Een maandelijkse dosis inspiratie over Lean Branding, Eerlijke Marketing en Strategisch webdesign, direct in je inbox. Praktisch, toepasbaar en altijd waardevol.

Wij zijn officieel #teamdavid partner

Samen eerlijk groeien.

Als één van de officiele partners en stuurman van #teamdavid zet Paul en De Kunning Concepts zich in  om een marketingrevolutiete creëren die markting weer menselijk en eerlijk maakt. 

Heb jij een idee voor een concept wat we samen zouden kunnen starten?

Jouw merk verdient het beste!

Bij De Kunning Concepts combineren we strategische scherpte met een lean aanpak en focus. We denken met je mee, dagen je uit en zorgen ervoor dat jouw merk authentiek en onderscheidend is.

Plan een gratis sparringsessie

Schrijf je in voor de Concept Nieuwsbrief

Ontvang de 9-daagse E-mailcursus Merkidentiteit GRATIS in jouw mailbox, door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief. 

Plan een gratis sparringsessie