In deze praktische workshop breng je de reis van jouw doelgroep in kaart en koppel je die aan jouw merkstrategie. Concreet, strategisch en toepasbaar vanaf dag één.
De Brand Journey Workshop helpt je om de reis van je doelgroep te koppelen aan je merkstrategie. Niet alleen geschikt voor klanten (customer journeys), maar ook inzetbaar met de focus op partners, sollicitanten, medewerkers en/of leveranciers.
Je werkt met het Brand Journey Canvas strategisch én praktisch. Zo ontdek je waar jouw merk sterker kan, en hoe je daar vandaag nog op bijstuurt. Geen theorie, maar input voor actie.
In 3-5 uur van inzicht naar impact
We starten met het kiezen van de juiste fasering (bijv. het transtheoretisch model, See-Think-Do-Care of RACE-model)
Je kiest één doelgroep om op te focussen: klant, medewerker, partner of leverancier
Per fase werk je aan 9 strategische bouwstenen, gekoppeld aan de Lean Merk Cyclus
Je werkt zelfstandig of in kleine groepjes aan het Brand Journey Canvas
Aan het eind delen we inzichten, signaleren we quick wins en formuleren we vervolgstappen
Deliverables:
Een ingevuld Brand Journey Canvas, scherpe merkinzichten en een actielijst die je direct kunt toepassen.
“If you put your mind to it, you can accomplish anything.”
Marty McFly, Back to the Future
Voor MKB’ers, zzp’ers en teams die hun merkstrategie willen koppelen aan de doelgroep. Niet alleen klanten, maar ook partners, sollicitanten en leveranciers kunnen centraal staan.
Dus ook wanneer je een uitdaging hebt met het invullen van jouw vacatures, of op zoek bent naar bijzondere samenwerkingen.
Niet per se, maar er moet al wel een basis zijn. Vooraf voeren we altijd een kort gesprek om te inventariseren wat er is. We adviseren dat je al een missie, visie en merkwaarden hebt. Heb je die nog niet? Dan is het slimmer om eerst de gratis e-mailcursus merkidentiteit te volgen of een Brand Identity Workshop te boeken. Zo haal je het maximale uit deze sessie.
De Brand Journey Model is een variant van het Customer Journey Model van Ruud Boer. Het Brand Journey Canvas werkt doelgroep-breed (klanten, parnters, sollicitanten, medewerkers, leveranciers) en koppelt gedrag aan merkstrategie via de Lean Merk Cyclus. Het is toepasbaar op elk journey-model (zoals RACE, AIDA, See-Think-Do-Care).
Ongeveer 3 tot 5 uur. De sessie kan zowel fysiek als online plaatsvinden. We maken van te voren een inschatten hoeveel tijd er werkelijk nodig is. Het kan zowel fysiek als online uitgevoerd worden. In online vorm wordt de workshop vaak opgesplitst in twee of meerdere blokken.
Een volledig ingevuld canvas, directe merkinzichten, quick wins en een lijst met strategische vervolgstappen. Optioneel: een vervolgsessie om acties verder aan te scherpen.
Ideaal is 3-8 deelnemers. Grotere groepen werken in subgroepen met een eigen canvas. We bekijken samen en ruim van te voren, wat voor jouw organisatie het best passend is.
Nee, zeker niet. Deze workshop is juist het krachtigst wanneer álle betrokkenen meedenken die daadwerkelijk onderdeel zijn van de specifieke brand journey. Dus naast marketing zijn ook HR, management, sales, communicatie en andere afdelingen met klant- of partnercontact van harte welkom aan tafel.
De eventuele kosten voor locatie, catering en reiskosten zijn voor jouw rekening. Mocht er extra tijd nodig zijn voor deze workshop, wordt dit in de voorbereiding afgestemd, zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan.
Ja, in de voorbereiding stemmen we samen af welke journeys we willen behandelen. Afhankelijk van wat er nodig is wordt een tijdsinschatting gemaakt, waarbij we de eventuele extra kosten afstemmen.
Absoluut. De Brand Journey Workshop sluit perfect aan op workshops rond merkidentiteit, persona’s, contentmapping en de Lean Merk Cyclus.
Ontvang de 9-daagse E-mailcursus Merkidentiteit GRATIS in jouw mailbox, door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief.