B2B-Breindump

Denny van Veen

Een voorbeeld van een merkidentiteit: Foeter (Deepdive video)

Luister hier de podcast via Spotify.

Als je regelmatig mijn content leest, weet je inmiddels wat een merkidentiteit is. Kortweg gezegd is het de fundering van jouw merkstrategie. Het geeft jou merk een stip op de horizon, bepaalt hoe je daar wilt gaan komen en het creëert de kaders waarin je dat wilt gaan doen.

Maar hoe bepaal je jouw merkidentiteit? En heb je ook een voorbeeld van een merkidentiteit? Die vraag kreeg ik van Denny van Veen, oprichter van het B2B marketingplatform Foeter. Een mooie kans om 2 vliegen in 1 klap te slaan. Dus voor de B2B-breindump van de maand mei, zijn Denny en ik samen in de merkidentiteit gedoken van Foeter.

De creatie van het voorbeeld van een merkidentiteit.

Normaliter bepaal ik de merkidentiteit van mijn klanten aan de hand van de Brand Identity Workshop. Maar deze gemiddeld 2,5 uur durende workshop zou voor een reguliere B2B-breindump veel te lang duren. Daarom besloten we het op te splitsen in 2 delen:

  1. De opname van de werkelijke Brand Identity Workshop, tussen mij en Denny
  2. De live B2B-Breindump waar ik uitleg wat een merkidentiteit uitleg, met het merk Foeter als het voorbeeld.

Hoe bouw je een merkidentiteit als Foeter?

De merkidentiteit geven we vorm aan de hand van het Brand Identity Canvas. In de live sessie (zie hieronder) doorlopen Denny en ik het canvas en laten we zien hoe dit eruit ziet voor Foeter.

YouTube video

Hoe verliep de Brand Identity Workshop?

De Brand Identity Workshop is een dag eerder al opgenomen. De onderstaande opname geeft je een werkelijke deepdive in hoe we het Brand Identity Canvas voor Foeter hebben ingevuld. En natuurlijk hoe jij dat ook zou kunnen doen.

YouTube video

Meer manieren om tot jouw Merkidentiteit te komen.

Wil jij de merkidentiteit voor jouw merk in kaart brengen? Dan zou je dat kunnen doen aan de hand van het bovenstaande voorbeeld van een merkidentiteit. Maar er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden.

Gratis E-mailcursus merkidentiteit.

Schrijf je in voor De Concept Nieuwsbrief en ontvang een 9-daagse e-mailcursus Merkidentiteit in jouw mailbox. Dit geeft jou een handig stappenplan om jouw merkidentiteit in kaart te brengen en zo de fundering te bouwen voor jouw merkstrategie.

Registreer je hier voor De Concept Nieuwsbrief

Brand Identity Workshop

Wil je de facilitatie van de workshop laten doen door iemand die hier meer bedreven in is? Iemand die de kritische vragen durft te stellen, zodat jouw merkidentiteit zo scherp mogelijk neergezet kan worden?

Dan is de Brand Identity Workshop van De Kunning Concepts wat voor jou. Lees hier meer over de Brand Identity Workshop.

Batman en Robin hebben een wereldwijd bekende merkidentiteit. Met de Brand Idenity Workshop bepaal je jouw merkidentiteit. Een mooi voorbeeld van een merkidentiteit.

Al om al, was dit weer een geweldige en inspiratie volle samenwerking, voor het enige B2B marketingplatform wat de B2B-marketing op nummer 1 zet.

Er is meer van dit. ..

Plan een gratis sparringsessie

De Concept Nieuwsbrief

Maandelijks branding, marketing en webdesign voor MKB'ers in jouw mailbox

Schrijf je nu in.